De boerderij biedt plaats aan een groot aantal koeien, ezels, geiten en schapen. Er zijn diverse werkzaamheden te verrichten zoals stallen schoonmaken, leren melken, dieren verplaatsen, leren de ezel in te spannen voor de kar, schapen hoeden, gras snijden/voeren, dieren aaien, geuren ruiken.
De keramiekwerkplaats zal vooral een plek worden waar handenarbeid verricht kan worden. Te denken valt aan tapijten weven, keramiek/kleien of palmtouw-vlechten. Daarnaast biedt de binnenplaats de mogelijkheid om aan een eigen tafeltje te knutselen, verven of andere handenarbeid te doen. Aan tafel zitten en de klei tussen je vingers voelen is immers ook een belevenis.
De fruitboomgaarden bieden schaduw als het even warm is. Het fruit plukken en opslaan is een van de werkzaamheden. Werken met manden en de kruiwagen. Met elkaar jam maken die later weer verkocht kan worden in één van de winkeltjes op het terrein.
Het schoolgebouw is een beschermde plek, omdat het voor de allerkleinsten een rustige plek moet zijn om te leren of te beleven. De binnenplaats dient als speelplaats voor zintuiglijk beleven. Hier vindt vooral het leren plaats. Vragen als ‘Wat kan het kind? Waar liggen ontwikkelingsmogelijkheden? Op welke wijze kunnen wij daar een bijdrage aan leveren deze te benutten?’ zullen met een team van begeleiders worden uitgezocht en planmatig worden aangepakt.
In het theehuis kan de lokale bevolking een kopje thee komen drinken. Ook voor toeristen is dit een heerlijke plek om even wat te drinken en uit te rusten van alle belevenissen. Activiteiten die hier gedaan kunnen worden zijn bijvoorbeeld: gasten bedienen, in de keuken helpen inschenken, de afwas doen, tafeltjes afnemen en voorraad bijhouden of aan een tafeltje zitten en genieten van alles wat er om je heen gebeurt. Het terrein en de bedrijven bieden meerdere mogelijkheden. Te veel om op te noemen!